Objektivní fakta místo subjektivních pocitů, zkvalitnění vývoje SW, efektivní komunikace mezi IT a byznysem, dostupnost klíčových aplikací a komplexní přehled provozu o tom, co se děje – to byla očekávání pojišťovny Kooperativa od projektu aplikačního monitoringu, který jí dodala Adastra.
Kooperativa patří mezi nejvýznamnější pojišťovny na českém trhu. Při poskytování pojišťovacích služeb proto klade vysoký důraz na konkurenceschopnost a neustále se zvyšující nároky v pojišťovnictví.
2 týdny probíhala implementace řešení Dynatrace APM v Kooperativě a vývojovém prostředí AIS Servisu
Jedním z kritických nástrojů obchodní sítě pojišťovny je aplikace pro kalkulace a přípravy návrhů pojistných smluv, jejich následné elektronické podepsání a zaslání klientovi na emailovou adresu. Tato aplikace podporuje jak životní, tak i neživotní pojistné smlouvy. Vývoj této aplikace zajišťuje AIS Servis s.r.o., dceřiná společnost Kooperativy, která současně poskytuje některé SLA služby pro provoz této aplikace.
Stávající řešení dohledu nad touto klíčovou aplikací Kooperativy pro podporu obchodní sítě začalo být nedostačující, protože se zaměřovalo pouze na „zdraví“ serverů, ale nic nevypovídalo o „zdraví“ aplikace, resp. o jejích odezvách a skutečné práci koncových uživatelů. Provoz IT, vývojáři a byznys měly různé názory na optimální výkon aplikace a řešení případných problémů. Zároveň nebylo možné získat detailní data až na úroveň konkrétního uživatele a jeho aktivit v aplikaci.
Úsek IT společnosti Kooperativa a AIS Servis se v rámci zkvalitňování svých služeb rozhodly vylepšit dohled nad aplikací pro podporu obchodní sítě s cílem sledovat její výkonnost. Oslovily dodavatele řešení aplikačního monitoringu a v rámci výběru nejvhodnějšího řešení přistoupily i k jeho testování v reálném provozu. Adastra v tomto testu obstála nejlépe s řešením Application Performance Managementu společnosti Dynatrace a to především proto, že poskytuje:
Díky Dynatrace APM Kooperativa a AIS Servis optimalizují procesy a zrychlila se komunikace, protože byznys a IT hovoří stejným jazykem.
Během 2 týdnů nasadili konzultanti Adastry v Kooperativě a AIS Servisu řešení Dynatrace APM na aplikaci pro podporu obchodní sítě. AIS Servis a pojišťovna tak získaly uživatelsky velmi přívětivé řešení pro sledování výkonnosti této kritické aplikace.
AIS Servis začal v rámci SLA poskytovat byznysu i Úseku IT Kooperativy jednoznačné informace o fungování klíčové aplikace pojišťovny pro všechny uživatele (interní zaměstnanci, pojišťovací makléři a brokeři). To přineslo požadavek na optimalizaci odezev aplikace.
AIS a IT dostává automatické alerty o nefunkčnosti nebo zpomalení procesů v aplikaci a může problémové situace proaktivně řešit. Výrazně se také zkvalitnila a zrychlila komunikace s byznysem, protože nyní hovoří stejným jazykem.
50% zkrácení doby odezvy pro uživatele při načítání jedné z on-line kalkulaček
AIS Servis současně používá Dynatrace APM při vývoji SW na jeho optimalizaci a porovnání stavu SW mezi jednotlivými verzemi. Výsledkem je, že do provozu jsou nasazovány optimalizovanější verze SW.
Hlavními benefity nasazení Dynatrace APM v Kooperativě jsou:
Naše dobrá pověst stojí na schopných lidech, kteří dotáhnou projekt do zdárného konce. V tomto případě se zákazník mohl spolehnout na tyto konzultanty.
Pokud vás tento příběh zaujal, inspirujte se i dalším povídáním o úspěšných projektech našich zákazníků.