Víte, proč si jako členové IKEA FAMILY nemusíte schovávat účtenky? Protože IKEA má nový datový sklad, ve kterém jsou uloženy veškeré nákupní transakce. Vy se díky webovému rozhraní IKEA FAMILY podíváte na ty své a nemusíte se bát o papírové účtenky. Nové řešení datového skladu, který v IKEA vybudovala Adastra, toho ale umožňuje mnohem více.
Představovat společnost IKEA je úplně zbytečné. Přesto však pár čísel: IKEA Group k 31. 8. 2015 provozovala 328 obchodních domů ve 28 zemích světa. Sortiment IKEA obsahuje přibližně 9 500 výrobků, přičemž každý rok v něm společnost obmění nebo do něj nově přidá cca 2 500 výrobků. Obchodní domy IKEA navštívilo ve finančním roce 2015 (FY15) 771 miliónů lidí, o 7,7 % více oproti předchozímu roku. Po celém světě se o ně staralo 155 000 zaměstnanců. V průběhu FY15 využívala IKEA Group 978 dodavatelů z 50 zemí. Tržby za FY15 dosáhly 31,9 miliardy euro.
Projekt na vytvoření datového skladu (DWH) ve společnosti IKEA v České republice, Maďarsku a na Slovensku navázal na projekt datové kvality zákaznických dat. Nový DWH shromažďuje a centralizuje data ze 4 obchodních domů v Česku, 2 v Maďarsku a 1 obchodního domu na Slovenku. Požadavkem zákazníka bylo dodat DWH jako službu, aby nemusel řešit servery, licence, provoz řešení atd.
Zákazník požadoval dodat datový sklad jako službu.
Benefity a využití řešení:
Zákazník využívá výsledné cloudové řešení několika způsoby:
Při návrhu jsme se rozhodli pro technologii MS SQL Server. Řešení běží na hostovaných serverech, tzn. z pohledu zákazníka v cloudu. Výběr hostingového partnera byl unikátní i pro nás, protože jsme neměli zkušenost s žádným takovým partnerem z podobného předchozího projektu. Nakonec jsme se i na základě reference z našeho (adastřího) IT rozhodli pro Cloud4com, které prošlo náročnými bezpečnostními prověrkami ze strany Adastry i IT oddělení IKEA.
Datový sklad obsahuje data z mnoha oblastí – nákupní transakce, vrácené zboží, produktový katalog, zákaznická data (osobní údaje, kontaktní údaje, adresy i socio-demografická data), marketingové kampaně a odezvy na ně a další. Sami si už jistě na základě vyjmenovaných oblastí dokážete představit, že se nejedná o žádný malý DWH. Navíc pokrývá 3 středoevropské země a 7 obchodních domů. Data zdrojových systémů se do DWH stahují jak z úložišť v IKEA síti, např. nákupní transakce, tak i od externích partnerů, kteří je ukládají na SFTP server do našeho cloudu. Veškerá data se do datového skladu předávají ve formě textových extraktů na denní bázi.
7 obchodních domů ve 3 středoevropských zemích pokrývá nový datový sklad
7 měsíců trvala realizace celého řešení v IKEA – od designu datového skladu až po webový zákaznický portál
Projekt jsme úspěšně dokončili a uvedli do produkčního prostředí. Ti z vás, kteří jsou členy IKEA FAMILY (nebo jejich partnerky :-) ) si mohou okamžitě najít historii svých nákupů na novém IKEA FAMILY webu. Součástí projektu bylo i nasazení nástroje pro kampaně – Adastra Campaign Management. O tom ale zase v jiné referenci…
Naše dobrá pověst stojí na schopných lidech, kteří dotáhnou projekt do zdárného konce. V tomto případě se zákazník mohl spolehnout na tyto konzultanty.
Pokud vás tento příběh zaujal, inspirujte se i dalším povídáním o úspěšných projektech našich zákazníků.